miercuri, 4 septembrie 2013

"Ai noştri" merg spre faliment

Acum câteva zile brusc mi-a venit în cap ideea că aş avea nevoie de un modem 3G pentru a putea savura libertatea de a fi mereu legat de spaţiul www. Acum analizând ofertele celor trei operatori de telefonie mobilă de la noi, m-am oprit asupra ofertei celor de la Moldcell, care cer 100 de lei pentru un modem Huawei E3131, la pachet cu internet fără contract la preţ de 10 bani/MB. Dar, cum se spune pe la "ai noștri" socoteala de-acasă nu se potriveşte cu cea din târg. 

În primul rând, am fost surprins să constat că mai multe centre Moldcell, situate în locaţii "populare" au dispărut, în locul acestora funcţionând cu totul şi cu totul alţi agenţi economici. Până într-un sfârşit am găsit un amărât de punct de vânzări, înconjurat din toate părţile de centre Orange, în care se înghesuiau doi oameni, şi bucuros nevoie mare mi-am aşteptat rândul pentru a putea fericit să mă debarasez de cei 100 de lei din buzunar. Dar de unde... Managerul, o duduie rece ca gheaţa, mi-a comunicat că "demult nu-i aşa ceva". Şi cum am insista că pe site "este", mi-a întors-o "că pe site multe poate să fie". Hm. În fine, am decis, să fac astăzi o plimbare pe bd. Ştefan cel Mare, unde, într-un timp, nu găseai loc unde întorci capul, că dădeai pe Moldcell. Aici, cu uşurare, am găsit câteva, la fel de mici şi înghesuite "birouri" de vânzări,  în care din nou am primit un "din păcate nu mai sunt". Atunci am decis să merg spre cel mai mare centru cunoscut de distinsa, dar umila mea persoană, de pe Tighina 55. Am mai dat târcoale acestui centru, cu un an în urmă, cred, şi atunci m-a surprins numărul mare de persoane care stăteau la "coadă", dar şi preţurile pipărate la "aparatele Bell fără fir". Acum, spre surprinderea repetată a mea, coada practic nu exista. M-am apropiat fără a zăbovi de cea mai simpatică reprezentantă, pe care am ales-o după o îndelungă privire primprejur şi mi-am spus păsul. Domnişoara, cu un zâmbet dulce de marketing perfect mi-a spus bucuroasă că "da avem aşa ofertă", doar că ... "nu mai sunt în stoc". "Uite cum a întors-o" m-am gândit eu atunci şi mulţumind-o frumos am ieşit repejor pe uşă, căci nările mele de istoric, au început să miroase mucegaiul falimentului. 

De altfel, mai citisem pe forumuri despre situaţia "delicată" a celor de la Moldcell, care nu-şi prea plătesc angajaţii, îşi închid magazinele etc. etc., dar îmi spuneam că sunt nişte susţinători "portocalii" care îi ponegresc, plătiţi fiind, pe cei "violeţi". Acum câteva zile citisem şi un articol a unui blogger despre oferta nelimitată  lansată pe piaţă de Moldcell, care probabil datorită unor jurişti la fel de neplătiţi, a ajuns să fie o pomană pentru mai mulţi "şmecheri" . Drept rezultat, în loc să atragă clienţi noi de la marele rival, oferta a generat pierderi importante, până la blocarea numerelor acestora. Cum n-ai privi, e o decizie radicală, mai ales că nici nu e singulară, şi care toarnă gaz în zvonurile despre un iminent faliment a "otomanilor" pe meleag moldav. Dar să trăim şi să vedem. Din păcate, anticipez, că în cazul respectiv, locul acestora pe piaţă va fi ocupat imediat de "moscali", pentru care telefonia mobilă din RM este singura "ramură economică" neprihănită până în prezent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.